Uzun süreli bir aradan sonra tekrar merhaba,
Bazen teknik konulara o kadar aç oluyorum ki unuttuğum konuları tekrar ederken sağa sola saldırıp bi çok konuyu bir arada öğrenmeye çalışıyorum. Herhalde en büyük eksiklerimden birisi bu; aynı anda bir çok iş yapmaya çalışıp hiç birini yapamama.
Üniversite yıllarımda en sevdiğim derslerden biri olan -görüntü işleme, robot görüsü, digital image processing- yada ismine her ne derseniz konularını unuttuğum için tekrar yapmak şart oldu.
Asıl konuya gelmeden bir imge nasıl oluşurdan bahsedelim. İmge 3D bir görüntünün iki boyutlu bir düzleme perspektif izdüşümüdür.
Işığa duyarlı bir filmi bir nesnenin önüne koyduğumuzda nesneden gelen ışınlar film üzerine düşer fakat bir noktadan çıkan ışınlar film üzerinde bir çok noktaya düşeceği için görüntü net bir şekilde oluşamaz.
Peki bu bulanıklaşmayı nasıl engelleriz? Eğer nesne ile film arasına delikli bir engel koyarsak film üzerine düşen ışın miktarını kısıtlayabiliriz.
Bu durumda film üzerinde oluşan nesne görüntüsü tahmin edileceği üzere ters oluşacaktır. Işığın geçebildiği bu aralığa diyafram aralığı denir.
Peki diyafram aralığının boyutu film üzerinde imgenin oluşmasında nasıl bir etkiye sahiptir?
Eğer diyafram aralığını olması gerekenden fazla yaparsak farklı noktalardan gelen ışınlar deliği aşıp film üzerine düşeceği için görüntü bulanıklaşır. Eğer diyafram açıklığı olması gerekenden küçük olursa ışığın kırılma etkisinden dolayı kırılan ışık film üzerinde olması gerekenden farklı yerlere çarpacağı için görüntü yine bulanıklaşır.
Tüm bunlardan kurtulmak için çözüm lens.
Lens aynı noktadan gelen ışınları film üzerinde yine aynı noktaya toplar.
Bazen teknik konulara o kadar aç oluyorum ki unuttuğum konuları tekrar ederken sağa sola saldırıp bi çok konuyu bir arada öğrenmeye çalışıyorum. Herhalde en büyük eksiklerimden birisi bu; aynı anda bir çok iş yapmaya çalışıp hiç birini yapamama.
Üniversite yıllarımda en sevdiğim derslerden biri olan -görüntü işleme, robot görüsü, digital image processing- yada ismine her ne derseniz konularını unuttuğum için tekrar yapmak şart oldu.
Asıl konuya gelmeden bir imge nasıl oluşurdan bahsedelim. İmge 3D bir görüntünün iki boyutlu bir düzleme perspektif izdüşümüdür.
Işığa duyarlı bir filmi bir nesnenin önüne koyduğumuzda nesneden gelen ışınlar film üzerine düşer fakat bir noktadan çıkan ışınlar film üzerinde bir çok noktaya düşeceği için görüntü net bir şekilde oluşamaz.
Peki bu bulanıklaşmayı nasıl engelleriz? Eğer nesne ile film arasına delikli bir engel koyarsak film üzerine düşen ışın miktarını kısıtlayabiliriz.
Bu durumda film üzerinde oluşan nesne görüntüsü tahmin edileceği üzere ters oluşacaktır. Işığın geçebildiği bu aralığa diyafram aralığı denir.
Peki diyafram aralığının boyutu film üzerinde imgenin oluşmasında nasıl bir etkiye sahiptir?
Eğer diyafram aralığını olması gerekenden fazla yaparsak farklı noktalardan gelen ışınlar deliği aşıp film üzerine düşeceği için görüntü bulanıklaşır. Eğer diyafram açıklığı olması gerekenden küçük olursa ışığın kırılma etkisinden dolayı kırılan ışık film üzerinde olması gerekenden farklı yerlere çarpacağı için görüntü yine bulanıklaşır.
Yukarda bulunan görseli incelerseniz diyafram açıklığının imge üzerindeki etkisini görebilirsiniz.
Tüm bunlardan kurtulmak için çözüm lens.
Lens aynı noktadan gelen ışınları film üzerinde yine aynı noktaya toplar.
Comments
Post a Comment